Ajankohtaista Agendalta
Artikkelimme tarjoavat asiakastarinoita, asiantuntijanäkemystä ja konkreettisia vinkkejä digitaalisten palveluiden kehittämiseen, sekä syventäviä katsauksia digitaalisen palvelumuotoilun teemoihin.
-
Hyvä briiffi – kuusi vinkkiä suunnittelutyön rajaamiseen
Erityisen tärkeää on rajaaminen. Mikä on tärkeintä? Mikä melko tärkeää? Mikä nice to have, mitä ei tarvita lainkaan?
-
Maailman luokan verkkopalvelut iteroimalla ja asiakasta kuuntelemalla
Suunnittelijat pyrkii työssä keräämään niin paljon tietoa käyttäjistä ja asiakkaan kohderyhmän tarpeista ja mieltymyksistä kuin on mahdollista ja tekemään suunnittelutyön omalla näkemyksellä kerättyyn tietoon perustuen.
-
Kuinka hyötyä käyttäjädatasta?
Digitaalisessa maailmassa toimivat yritykset saavat jatkuvasti valtavat määrät dataa verkossa tapahtuvista asioista. Silti esimerkiksi verkkopalvelun käytöstä saatava tieto jää usein hyödyntämättä yrityksen päätöksenteossa ja jokapäiväisessä toiminnassa.
-
SSL-salaus ja sertifikaatit verkkopalveluissa
Jos verkkopalvelusi ei ole vielä salatun yhteyden (https) takana niin nyt on hyvä aika laittaa asia kuntoon. Verkossa törmään jatkuvasti liian moneen palveluun, joiden tulisi toimia suojatun yhteyden takana, mutteivat näin tee.
-
Käyttäjälähtöinen suunnittelu vs. käyttökokemuksen suunnittelu
Agendassa käyttäjälähtöinen suunnittelu on kaiken toimintamme kulmakivi. Se tarkoittaa käyttäjän näkökulman ja tarpeiden huomioimista koko prosessin ajan. Muut projektia ohjaavat voimat (kuten budjetti, teknologia tai liiketoiminnalliset tavoitteet) pitää pyrkiä linjaamaan yhteen käyttäjän tarpeiden kanssa, aina kun ja kuten se on mahdollista. Mutta entä käyttökokemuksen suunnittelu (ux design)?
-
Mikä alusta verkkopalvelulle eli WordPress vs. Drupal
Sisällönhallintajärjestelmällä tarkoitetaan sovellusta, jolla on mahdollista tuottaa ja muokata sisältöjä useimmiten verkkopohjaisissa toteutuksissa. Tyypillisesti käyttäjien tuottama sisältö käännetään verkkosivustoksi.
-
Konversiopolun suunnittelu
Käyttäjäpolku, myyntipolku, konversiopolku, asiakaspolku – hyvällä lapsella on monta nimeä. Kyse on selkeästä ja tärkeästä asiasta jonka toimivuutta jokaisen yritysjohtajan kannattaa jatkuvasti mitata.
-
Facebook markkinoinnin menestys Case-esimerkki: Helsinki Rekry
Käyttäjämäärien kasvattaminen onkin usein työjärjestyksessä heti seuraavaksi, kun verkkopalvelun sisältö ja toiminnot ovat kunnossa ja valmiit toivottamaan uudet asiakkaat tervetulleeksi.