Ajankohtaista Agendalta.

Artikkelimme tarjoavat asiakastarinoita, asiantuntijanäkemystä ja konkreettisia vinkkejä digitaalisten palveluiden kehittämiseen, sekä syventäviä katsauksia digitaalisen palvelumuotoilun teemoihin.

  • Hyvä briiffi – kuusi vinkkiä suunnittelutyön rajaamiseen

    Hyvä briiffi – kuusi vinkkiä suunnittelutyön rajaamiseen

    Erityisen tärkeää on rajaaminen. Mikä on tärkeintä? Mikä melko tärkeää? Mikä nice to have, mitä ei tarvita lainkaan?

    Lue lisää

  • Maailman luokan verkkopalvelut iteroimalla ja asiakasta kuuntelemalla

    Maailman luokan verkkopalvelut iteroimalla ja asiakasta kuuntelemalla

    Suunnittelijat pyrkii työssä keräämään niin paljon tietoa käyttäjistä ja asiakkaan kohderyhmän tarpeista ja mieltymyksistä kuin on mahdollista ja tekemään suunnittelutyön omalla näkemyksellä kerättyyn tietoon perustuen.

    Lue lisää

  • Kuinka hyötyä käyttäjädatasta?

    Kuinka hyötyä käyttäjädatasta?

    Digitaalisessa maailmassa toimivat yritykset saavat jatkuvasti valtavat määrät dataa verkossa tapahtuvista asioista. Silti esimerkiksi verkkopalvelun käytöstä saatava tieto jää usein hyödyntämättä yrityksen päätöksenteossa ja jokapäiväisessä toiminnassa.

    Lue lisää

  • SSL-salaus ja sertifikaatit verkkopalveluissa

    SSL-salaus ja sertifikaatit verkkopalveluissa

    Jos verkkopalvelusi ei ole vielä salatun yhteyden (https) takana niin nyt on hyvä aika laittaa asia kuntoon. Verkossa törmään jatkuvasti liian moneen palveluun, joiden tulisi toimia suojatun yhteyden takana, mutteivat näin tee.

    Lue lisää

  • Käyttäjälähtöinen suunnittelu vs. käyttökokemuksen suunnittelu

    Käyttäjälähtöinen suunnittelu vs. käyttökokemuksen suunnittelu

    Agendassa käyttäjälähtöinen suunnittelu on kaiken toimintamme kulmakivi. Se tarkoittaa käyttäjän näkökulman ja tarpeiden huomioimista koko prosessin ajan. Muut projektia ohjaavat voimat (kuten budjetti, teknologia tai liiketoiminnalliset tavoitteet) pitää pyrkiä linjaamaan yhteen käyttäjän tarpeiden kanssa, aina kun ja kuten se on mahdollista. Mutta entä käyttökokemuksen suunnittelu (ux design)?

    Lue lisää

  • Mikä alusta verkkopalvelulle eli WordPress vs. Drupal

    Mikä alusta verkkopalvelulle eli WordPress vs. Drupal

    Sisällönhallintajärjestelmällä tarkoitetaan sovellusta, jolla on mahdollista tuottaa ja muokata sisältöjä useimmiten verkkopohjaisissa toteutuksissa. Tyypillisesti käyttäjien tuottama sisältö käännetään verkkosivustoksi.

    Lue lisää

  • Konversiopolun suunnittelu

    Konversiopolun suunnittelu

    Käyttäjäpolku, myyntipolku, konversiopolku, asiakaspolku – hyvällä lapsella on monta nimeä. Kyse on selkeästä ja tärkeästä asiasta jonka toimivuutta jokaisen yritysjohtajan kannattaa jatkuvasti mitata.

    Lue lisää

  • Facebook markkinoinnin menestys Case-esimerkki: Helsinki Rekry

    Facebook markkinoinnin menestys Case-esimerkki: Helsinki Rekry

    Käyttäjämäärien kasvattaminen onkin usein työjärjestyksessä heti seuraavaksi, kun verkkopalvelun sisältö ja toiminnot ovat kunnossa ja valmiit toivottamaan uudet asiakkaat tervetulleeksi.

    Lue lisää