UI & UX design

Digitaalisten palveluiden käytön pitää olla helppoa. Autamme asiakkaitamme tarjoamaan käyttäjilleen loistavan käyttökokemuksen mm. käyttöliittymäsuunnittelun ja palvelumuotoilun keinoin. Keskustelemme mielellämme juuri teille sopivasta lähestymistavasta.

Kaiken takana on design

Agendan perustajatiimissä painottui vahva suunnittelutausta ja missio parantaa digitaalisten palveluiden käyttökokemusta. Vuosien aikana toiminnan fokus on siirtynyt entistä selvemmin WordPress-pohjaisiin verkkopalveluihin, mutta käyttökokemuksen ja suunnittelun arvostus ei ole kadonnut mihinkään.

Olemme kumppani joka tuo yhtälöön osaamista ja näkemystä siitä, miltä palvelun pitäisi näyttää ja tuntua käyttäjille. Olemmekin toteuttaneet paljon projekteja joissa roolimme on nimenomaa suunnittelukumppanina, samaan aikaan kun teknisen toteutuksen on voinut tehdä kolmas osapuoli. Parhaimmillamme olemme kokonaisvaltaisessa suunnittelijan ja toteuttajan roolissa.

Miten tarjoamme suunnittelupalveluita

Palvelumuotoilu

Kun työn eteneminen on selkeää ja työn kohde määritelty, voimme edetä suunnittelemaan yksittäisiä näkymiä ja siirtymiä niiden välillä. Lähdemme liikkeelle rautalangoista ja siirrymme kohti lopullisen näköisiä, interaktiivisia layoutteja ja mock up -malleja. Riittävä määrä iteraatiota käyttöliittymäsuunnittelussa voi säästää huomattavasti suuremman määrän työaikaa (ja kustannuksia) myöhemmässä kehityksessä.

Design sprint -työpaja

Design sprint on loistava tapa päästä nopeasti samalle aaltopituudelle: kyseessä on lyhyt ja intensiivinen, yhdessä suunnitteluun perustuva työpaja. Sen avulla päästään nopeasti tuloksiin rajaamalla käsiteltävä ongelma riittävän selkeäksi ja tuomalla oikeat ihmiset samaan tilaan muutamaksi päiväksi. Suosittelemme tätä erityisesti projektin alkuun, tai jos jokin kriittisen tärkeä kysymys uhkaa pysäyttää kehitystyön etenemisen.

Käyttöliittymäsuunnittelu & prototyyppaus

Kun työn eteneminen on selkeää ja työn kohde määritelty, voimme edetä suunnittelemaan yksittäisiä näkymiä ja siirtymiä niiden välillä. Lähdemme liikkeelle rautalangoista ja siirrymme kohti lopullisen näköisiä, interaktiivisia layoutteja ja mock up -malleja. Riittävä määrä iteraatiota käyttöliittymäsuunnittelussa voi säästää huomattavasti suuremman määrän työaikaa (ja kustannuksia) myöhemmässä kehityksessä.

Ohjeistus ja dokumentaatio

Suunnittelun tulokset kootaan yhteen ja ohjeistetaan. Dokumentaatio voi olla kevyt ohjeistus tai laaja Design system -kirjasto. Siinä esitetään ainakin suunnittelun tärkeimmät periaatteet ja visuaaliset säännöt esimerkkeineen. Pitkässä juoksussa toimiva Design system -ohjeistus luo palvelun tai tuotteen kehitykseen jatkuvuutta ja eheyttä, niin että myös myöhemmät saman palvelun ääressä työskentelevät tuottavat tuloksia jotka ovat linjassa aiemman kanssa.

Usein kysyttyä

Valittuja suunnittelutyön referenssejä

Waltti asiakaspolku

Toteutimme laajan käyttökokemuksen tutkimus- ja kehitysprojektin Waltin verkkokauppaan. Verkkokaupassa käyttäjä voi ostaa arvoa tai kautta suoraan matkakorttiinsa sekä käyttöoikeutta kaupunkipyöriin. Waltin toiminta kattaa yli 20 keskeisintä kaupunkiseutua ympäri Suomea.

Metsätietäjä

Tapion verkkopalvelun käyttöliittymäsuunnittelu.

Seepsula Pro

Seepsula on Suomen modernein, turvallisin ja tehokkain kiviainesyritys, joka on määrätietoisesti investoinut toimintansa kehittämiseen kaikilla osa-alueilla. Tehokkuus ja vastuullisuus kulkevat Seepsulassa käsi kädessä. Osana jatkuvaa kehitystä suunnittelimme ja toteutimme Seepsulan sopimusasiakkaille suunnatun mobiilisovelluksen “Seepsula Pro”. 

Hel.fi

Olemme toimineet Helsingin kaupungin verkkoviestinnän suunnittelukumppanina jo useita vuosia, ja olemme toimineet kaksi kertaa kaupungin suunnittelukumppanina kun Hel.fi on uudistettu. Vastasimme uudistuksen suunnittelusta ja front end -kehityksestä.